Σάββατο, 31 Μαΐου 2008

Ας μιλήσουμε για ποδήλατα...

Μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε η ανάρτηση στην οποία κάναμε κόντρα εγώ και ο Μιχάλης για τα ποδήλατα μας, ήρθε η ώρα να γράψουμε και ένα σωστό άρθρο με θέμα το ποδήλατο...

Σήμερα το ποδήλατο αποτελεί ένα από τα καλύτερα μέσα μετακίνησης στην πόλη. Δεν χαμπαριάζει από κίνηση, δεν καταναλώνει βενζίνη και είναι πολύ πιο γρήγορο από το να μετακινείσαι με τα πόδια, χωρίς να είναι πολύ πιο αργό από τα αυτοκίνητα ή της μηχανές. Στις μικρές πόλεις που δεν έχουν τεράστιες αποστάσεις είναι ιδανικό αφού μπορείς να πας όπου θες εύκολα και γρήγορα. Στην Αθήνα είναι επίσης πολύ βολικό αρκεί να το συνδυάζεις με τρένο, τραμ, προαστιακό για να καλύψεις πιο μακρινά δρομολόγια.

Εκτός όμως από τον χρόνο που γλιτώνει ο ποδηλάτης, που πιστέψτε με είναι αρκετός(υποχρεώσεις ή προτάσεις για εξόδους που ήταν μακριά για να πας με τα ποδιά γίνονται παιχνιδάκι. Π.χ. εγώ που τρέχω κάθε βδομάδα στην άλλη άκρη της Καλλιθέας για εμβόλια για τις αλλεργίες μου), το ποδήλατο προσφέρει ευχαρίστηση. Εγώ πραγματικά δεν γνωρίζω άλλο μέσο μετακίνησης που να μου δίνει χαρά όταν το χρησιμοποιώ...

Πολλοί όμως από μας ίσως να θυμούνται το ποδήλατο σαν μία δύσκολη άσκηση και ότι δεν θα είμαστε σε θέση να κινηθούμε αποτελεσματικά με αυτό. ΛΑΘΟΣ! Με σωστή επιλογή ποδηλάτου(απορρίπτουμε δηλαδή το γυαλιστερό από το Super Market), η χρήση του ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις μπορεί να γίνει παιχνιδάκι.

Τί ποδήλατο λοιπόν χρειάζεται κάποιος που θέλει να το χρησιμοποιεί σαν μέσο μετακίνησης και όχι μόνο σαν παιχνίδι... Αν αυτό που ζητάει από το ποδήλατο είναι να καλύπτει πολύ μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και να κινείται από την άσφαλτο, τότε χρειάζεται ένα ποδήλατο City. Αν θέλει να κάνει πολύ μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και σπάνια επιλέγει εκτός από άσφαλτο και δρόμους με χώμα(χαλαρά όμως πράγματα) ενώ παράλληλα δεν θέλει να διαθέσει τα λεφτά που απαιτεί ένα city ποδήλατο, χρειάζεται ένα ποδήλατο trecking. Αν θέλει κάτι που θα τον γυμνάζει και θα του δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδρομές που θα ακολουθεί(άσφαλτο, χωματόδρομο, πεζοδρόμια, κ.τ.λ.), τότε θέλει ένα mountain bike αλλά συνήθως με αλλαγμένα λάστιχα για να τσουλάν καλύτερα σε άσφαλτο. Αν θες να πηγαίνεις και για κατάβαση στο δίπλα βουνό, πάρε mountain και κράτα και τα λάστιχα σου αλλά μην θες και τελείως ξεκούραστη οδήγηση εντός πόλης...

Πόσα λεφτά χρειάζεται κάποιος για ένα καλό ποδήλατο για να είναι ασφαλής στις μετακινήσεις του; Για city ποδήλατο θα χρειαστεί τουλάχιστον 500ευρώ και μάλιστα θα του πρότεινα να δώσει ακόμα παραπάνω για να πάρει κάτι καλύτερο και όχι την πιο φτηνή λύση. Για ένα trecking ποδήλατο χρειάζονται γύρω στα 350 ευρώ με το ideal megisto να είναι από τις πιο δημοφιλείς επιλογές. Αν αποφασίσετε ότι αυτό που σας ενδιαφέρει είναι mountain bike τότε πρέπει να διαθέσετε τουλάχιστον 200 ευρώ και η ideal έχει πάλι πολύ καλές προτάσεις σε αυτή την κατηγορία τιμών(αν ζητήσετε από τον ποδηλατά σας να σας δώσει το ποδήλατο με αλλαγμένα λάστιχα συνήθως δεν θα σας το χρεώσει).

Σημαντικά αξεσουάρ για το ποδήλατο αφού κάποιος το αγοράσει είναι: Κράνος για ασφάλεια, καλύτερη ροή του αέρα στο κεφάλι και προστασία από τον ήλιο κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Φώτα, λευκό μπροστά και κόκκινο πίσω ώστε να φαίνεστε κατά τις διαδρομές στη διάρκεια της νύχτας.

Αν αποφασίσετε λοιπόν να ενταχθείτε κι εσείς σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων που χρησιμοποιούν καθημερινά το ποδήλατο κερδίζοντας χρόνο και ευχαρίστηση, μην διστάσετε να ρωτήσετε...

Χρήσιμα link: http://www.podilates.gr/, http://www.cyclist.gr/

Υ.Γ. Για να δείτε καλύτερα τις φωτογραφίες πατήστε απλά πάνω τους. Τα ποδήλατα στις φωτογραφίες είναι κατά σειρά: fidusa Saita(city), ideal megisto(trecking), giant escaper (mountain)

8 σχόλια:

Michalis είπε...

Πολυ καλο. Ξεχασες να πεις οτι το παρκαρεις πολυ πιο ευκολα, γιατι το μονο που χρειαζεσαι ειναι μια καλη και σταθερη κολονα. Αν θες ανεφερε και μερικους τροπους σωστου δεσιματος. Στοχεια για αλυσιδες κτλ.

Weirdo είπε...

Αχ αυτοί οι αρχισυντάκτες...
Δεν φτάνει που γράφεις γι' αυτούς ένα μεγάλο και εμπεριστατωμένο άρθρο κάνουν και παρατηρήσεις...

Τέλος πάντων. Οδηγίες σωστού δεσίματος και πληροφορίες για αλυσίδες, κ.τ.λ. εδώ:
http://www.podilates.gr/?q=node/711

Michalis είπε...

Νομιζω οτι αυτο ακριβως ειχα στο μυαλο μου. Ναι ρε κανω και παρατηρησεις. Υπαρχει κανα προβλημα;

tha-ginoume-re-hlektrologoi είπε...

Χρησιμο αρθρο...Τοσα αρθρα με ποδηλατα που γραψατε με παρακινησατε και μενα να παρω και συντομα μαλιστα(γιατι ολο το λεω αλλα δεν παω να κοιταξω)...Και εννοειται πως ειναι το καλυτερο-και το πιο οικολογικο μην ξεχνιομαστε-μεσο μεταφορας ειδικα για τις μεγαλες πολεις...Ολοι πρεπει να κυκλοφορου με ποδηλατα και να αφησουν τα αυτοκινητα...

Michalis είπε...

Να που καπου ειμαστε και χρησιμοι. Ετσι ετσι. Αντε να καταλαβουμε σιγα σιγα οτι το ποδηλατο μπαινει στη ζωη μας. Αντε να ξεκολλαμε απο τη μανια του αυτοκινητου.
Παντως εδω πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω γιατι ολοι με κοροιδευουν επειδη εχω το ποδηλατο και μ' αρεσει περισσοτερο απο το αυτοκινητο. Και μου εχει δωσει και στα νευρα. Και κυριως οτι ολοι θελουν να εχουν αυτοκινητο. Κατσε να δεις. Το ποδηλατο για τη χρηση που το θελουμε αντε να παει μεχρι 400-500. Το αυτοκινητο το ελαχιστο δεν θα κανει κανα 10000; Μετα την αγορα. Ποσο συχνα κανεις σερβις στο ποδηλατο; Δεν θα ελεγα και πολυ. Τα λαστιχα και τα φρενα. Ελαχιστο εως μη υπαρκτο κοστος. Ποσο θες για να βαλεις βενζινη στο αυτοκινητο; Ποσο; ΧΑ ΧΑ ΧΑ. Αντε αγοραστε αυτοκινητο να δω μετα πως θα το γεμιζετε, εκει που εχει φτασει η βενζινη. Αλλα δυστυχως δεν σκεφτομαστε. Και δεν σκεφτομαστε ουτε το περιβαλλον. Το πιο σημαντικο θα ελεγα. Μηδενικους ρυπους το ποδηλατο. Απολυτα φιλικο δηλαδη.
Τελος παντων. Αργα ή γρηγορα, μαλλον αργα, θα καταλαβουν ολοι οτι το ποδηλατο ειναι σωστη επιλογη για την πολη και ελπιζω να δημιουργηθουν ποδηλατοδρομοι και στις μεγαλες πολεις, ωστε να μπορουν οι ποδηλατες να κινουνται με την ανεση τους και οχι με το φοβο μην τους χτυπησει κανεις.

Weirdo είπε...

Σχετικά με το ποιο όχημα είναι πιο ακριβό...
Εγώ σου λέω ότι αγοράζεις ένα τέλειο ποδήλατο 2.500ευρώ
Σου λέει ο άλλος:"Καλά τρελός είσαι; Εγώ με τόσα παίρνω μηχανάκι."
Σύμφωνοι ρε φίλε. Εσύ με τόσα παίρνεις μηχανάκι. Όμως εγώ κάνω μέσο όρο 30km την ημέρα. Αν κάνεις με το μηχανάκι τόσα πρέπει να το γεμίζεις βενζίνη 2 φορές την εβδομάδα, άρα 8 φορές τον μήνα. Ένα μηχανάκι γεμίζει 15ευρώ βενζίνη. Άρα 8x15=120ευρώ το μήνα. Άρα κάθε μήνα θα σκας άλλα 120ευρώ.
Ενώ εγώ δίνοντας 2.500ευρώ έχω πάρει μία κούρσα(city) και βγάζω τις αποστάσεις και με ελάχιστη κούραση και με μέγιστη ασφάλεια. Όσον αφορά το service, έχω αγοράσει ένα λιπαντικό για την αλυσίδα με 20 ευρώ που θα μου βγάλει ένα χρόνο τουλάχιστον και 1-2 φορές τον χρόνο αλλάζω τακάκια στα φρένα με 5ευρώ, ενώ μπαλώματα για σαμπρέλα αν σκάσει παίρνεις πακέτο με 1 ευρώ. Άρα και πάμφθηνο service...

Michalis είπε...

Καλα τα 2500€ ειναι υπερβολη. Πρεπει να εισαι καμμενος, να το θες για πολλα πραγματα. Αλλα αυτοκινητο θελει και η κουτση μαρια. Και πρεπει να τα σκασει. Δηλαδη δεν υπαρχει παιρνω ενα απλο αυτοκινητο. Οσο να ναι πανω απο 7000€ πρεπει να τα δωσεις.
Ενω το ποδηλατο, αν δεν θελεις κατι τρομερο, μπορεις και με 200 και με 300 ευρω.
ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ. Ειναι της πλακας.
Τα πλεονεκτηματα ειναι πολλα. Πως να το κανουμε.

Weirdo είπε...

Έδωσα ένα ακραίο παράδειγμα για να δείξω ότι ακόμα και το να αγοράσεις ποδήλατο 2.500ευρώ είναι πιο φθηνό από το να πάρεις ένα μηχανάκι για τις εντός πόλης μετακινήσεις σου. Για το αυτοκίνητο δεν το συζητώ καν. Έτσι κι αλλιώς σίγουρα ΔΕΝ βολεύει για μετακινήσεις εντός πόλης. Πραγματικά πάντως πιστεύυω ότι αν θες να κυκλοφορείς και μάλιστα αρκετά μέσα στην πόλη, το να δώσεις 390ευρώ -αν θυμάμαι καλά- που κάνει ένα ideal megisto και να πηγαίνεις όπου θες άνετα γρήγορα και ξεκούραστα, αξίζει...