Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

Περί σφήκας ο λόγος

Πριν μερικούς μήνες είχα βάλει μία ανάρτηση με φωτογραφίες, ανάμεσα στις οποίες υπήρχε και μία με μία σφήκα. Τότε κάποια σχόλια έγραφαν ότι επιτέλους κατάφερα να ξεχωρίζω τις σφήκες από τις μέλισσες! Η απάντηση μου ότι ποτέ δεν είναι αργά και δεν το έμαθα και στα 69 μου, αλλά στα 19 μου!

Πάμε να το προχωρήσουμε λίγο παρακάτω το θέμα όμως. Δηλαδή άλλοι το πήγανε παρακάτω, εγώ απλά θα αναφέρω αυτά που διάβασα. Κάνοντας, λοιπόν, την κλασσική εικονική βόλτα από το in.gr βρήκα σε ένα άρθρο του, τα αποτελέσματα μίας έρευνας σχετικά με το δηλητήριο που έχει στο κεντρί της.

Αναφέρει λοιπόν η έρευνα ότι "πριν από λίγα εκατομμύρια χρόνια μια κατηγορία ιών (nudiviruses) μόλυνε τις σφήκες και με το πέρασμα του χρόνου το DNA του ιού ενσωματώθηκε στο γονιδίωμα της σφήκας". Μάλιστα ο ιός αυτός τρέφεται πλέον από τη σφήκα και την έχει ανάγκη για να επιβεβαιώσει, μιας και μπορεί να αναπαραχθεί μόνο μέσα στα ωάρια της, όπως και η σφήκα αυτόν για τη δική της επιβίωση. Τώρα σε βιολογικά θέματα δεν μπορώ να έχω κάποια άποψη, αλλά μάλλον αυτό γίνεται γιατί έχει μπει στο DNA της.

Το πιο συναρπαστικό της υπόθεσης είναι ότι οι σφήκες αφήνουν τα αβγά τους μέσα σε κάποιο ξενιστή, ο οποίος "μένει ζωντανός αλλά παράλυτος και έτσι οι νεογέννητες σφήκες βρίσκουν φρέσκια τροφή για να αναπτυχθούν." Αρκετά ενδιαφέρον ακούγεται. Δηλαδή παραλύουν κάποια κάμπια για παράδειγμα, γεννάνε μέσα εκεί και οι νεογέννητες σφήκες έχουν τροφή.

Τελικά μήπως δεν είναι όλα τόσο τυχαία γύρω μας;

Δεν υπάρχουν σχόλια: