Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα...

Μεγάλη Πέμπτη σήμερα και κοιτώντας έξω από το παράθυρο μου βλέπω τις νοικοκυρές με στοίβες αυγά και λεκάνες με κόκκινες μπογιές. Και έτσι μου έρχονται μνήμες από τα προηγούμενα χρόνια...


Όταν ήμασταν πιο μικροί κάθε Μεγάλη Πέμπτη βγαίναν από το πρωί τα αγόρια και τραγουδούσαν από πόρτα σε πόρτα το "Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα...".Μετά, οι νοικοκυρές έβαζαν τα αυγά μέσα στις μπογιές και τα τσουρέκια στο φούρνο για να είναι έτοιμα για την Μεγάλη μέρα. Θυμάμαι την γιαγιά μου που έλεγε: Αύριο δεν κάνουμε δουλειές, έχουμε πένθος.

Και έτσι έφτανε αργά το βράδυ. Μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά από την γειτονιά γυρνούσαμε μια μία όλες τις εκκλησίες και στολίζαμε τους επιτάφιους. Έρχονταν κόσμος με λουλούδια από τις αυλές όσων είχαν κήπο και τα άφηναν για να συνεχίσουμε το στόλισμα. Ταυτόχρονα τα προαύλια των εκκλησιών ήταν γεμάτα από συμμαθητές μας, που έχοντας για αφορμή το στόλισμα του επιταφίου έμεναν ως αργά έξω από το σπίτι και συναντιόνταν με τους φίλους τους. Συνεχίσαμε την ίδια διαδικασία κάποιοι από εμάς ακόμα και όταν γίναμε φοιτητές.

Και φτάνουμε στο σήμερα. Ελάχιστα χρόνια μετά. Όχι δεν με έπιασε το Χριστιανικό μου πνεύμα. Δεν τα γράφω για θρησκευτικούς λόγους. Αλλά νοστάλγησα εκείνες τις εποχές.Σήμερα το πρωί ούτε ένα παιδάκι δεν ήρθε σπίτι μου να τραγουδήσει. Και το βράδυ, παρ ότι θα βρεθούμε με εκείνη την παρέα που παίρναμε σβάρνα τις εκκλησίες και βάζαμε λουλούδια και το παινευόμασταν για το ποσό καλοστολισμένο επιτάφιο κάναμε σε σχέση με τις άλλες γειτονιές δεν θα κάνουμε το ίδιο.Όχι γιατί βαρεθήκαμε. Αλλά γιατί ακόμα και οι εκκλησίες έχουν ανθοπωλεία να στολίζουντους επιτάφιους και τις εκκλησίες πια.

Έμειναν τουλάχιστον τα κόκκινα αυγά... Καλή Ανάσταση και Καλές γιορτές να έχουμε!Και βέβαια καλό σούβλισμα ...

4 σχόλια:

Michalis είπε...

Ωραίες εικόνες περιγράφεις Κατερινιό. Εγώ το πάσχα το έχω συνδυάσει με τη δουλειά στο κηροπλαστικέ του θείου μου και να σου πω την αλήθεια 1-2 φορές που έχω αργήσει να κατέβω Τρίπολη, δεν καταλαβαίνω Πάσχα!

ydraulikos είπε...

Πολυ ωραιο κειμενο Κατερινακι!!!!!Παντως ουτε σε μενα ηρθε μονο ενα παιδακι και μου φανηκε πολυ περιεργο...Καθε χρονο και λιγοτερα!!!Νομιζω παντως οτι την Κυριακη το νιωσαμε το Πασχα με τοσο αρνι που φαγαμε!!!!!

Michalis είπε...

Κι όχι μόνο την Κυριακή! Και σήμερα και φαντάζομαι και τις επόμενες μέρες μέχρι να τελειώσει όλο το αρνί, αυτό θα τρώμε!

Fouska είπε...

Νοστάλγησα για αυτό μου βγήκε έτσι το κείμενο..Ωραίο Πάσχα! Και του χρόνου παιδιά!!